9 Ocak 2013 Çarşamba

DEFTER&BAVUL HAKKINDA


Ben kimim?
Merhaba,
1980 yılında Istanbul’da çok çalışan ama hayatı çok keyifli yaşayan bir anne babanın kızı olarak dünyaya geldim.
Kendimi bildim bileli tutkum seyahat etmek oldu. Küçükken önümde harita ile oturup, nerelere gidebileceğimi hayal ederdim, ilk mesleki hayalim hostes olmaktı; daha sonra trapezist olup gezici bir sirke katılmaya karar verdim. Hepsinin arkasındaki motiv aslında sadece seyahatti...
Zaman ilerledi, ben ne hostes; ne de trapezist oldum.
Büyüyüp de gerçek hayatla tanıştığımda ilk ayırdına vardığım şey yılda sadece 15 gün iznimin olması ve bu 15 günün altın değerinde olduğuydu... İşte bu sebeple her fırsatta plan yapmayı ve kaçmayı başardım. Bir çok güzel seyahat gerçekleştirdim sevdiklerimle... Bir sürü günlük tuttum ve anılar, kartpostallar, kartvizitler, broşürler, biletler, fotoğraflar biriktirdim ve hala da biriktirmeye devam ediyorum. Ve biriktirdiklerimi paylaşmaktan çok keyif alıyorum.
Son yıllardaki seyahat arkadaşım sevgili eşim Okan... Kendisi bu tutkuyu benimle paylaştığı için kendimi çok şanslı hissediyorum.
Seyahatlerimiz devam ettikçe yazılarımı ve  tavsiyelerimi sizinle buradan paylaşıyor olacağım.


Burada neler bulacaksınız?
Öncelikle tuttuğum günlüklerden derlenmiş anı yazılarını bu blogda paylaşıyor olacağım. Bu yazılarda anıların yanısıra; seyahat fikirleri ve hayat felsefeme dair ipuçları bulabilirsiniz.
İkinci olarak da, bildiğim ve sık sık gittiğim bazı şehirlerle ilgili özellikle yemek ve restaurant ağırlıklı tavsiyelerimi bulacaksınız. Bu kısım tavsiye arayan ve restaurant yorumu okumaktan keyif alan okuyucular için çok daha pragmatik olacaktır...
Bunun dışında gittiğim yerlerle ilgili sorularınız olursa da bana yazabilirsiniz, size elimden geldiğince yardımcı olmak, bana keyif verecektir.


Neden böyle bir blog yaptım?
Çoğumuz büyük şehirlerde, büyük hayaller ve büyük hayalkırıklıkları ile yaşıyoruz. Hayatın yoğun koşuşturmacası içinde kayboluyoruz ve zaman zaman kendimizi yenilememiz gerektiğini unutuveriyoruz. Hayat denen yolculuğu zenginleştirmek için hayatı yaşarken yeni yerler görmek, yeni kültürler deneyimlemek; yeni insanlarla tanışmak ya da yeni lezzetler tatmak gerektiğini hem hatırlatmak; hem de hatırlamak için yaptım bu siteyi...
Birçoklarının sandığı gibi seyahat sadece çok parası olanların; ayrıcalıklıların ya da vakti bol olanların yaptığı bir şey değildir, Benim gibi bir şirkette çalışan, maaşlı ve yılda 15 gün izni olan birisinin de yapabileceği birşeydir.

Şimdi bunun ayırdına varıp bavulları toplama zamanı...
Sevgiyle kalın!

Ceylan


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder